Program

Program Festiwalu 2017

XXVIII FESTIWAL MUZYKI ORGANOWEJ I SAKRALNEJ "ANIMA MUNDI"


 

28 KWIETNIA – 20:00

KONCERT CHORAŁÓW GREGORIAŃSKICH

"HYMNY KU CZCI ŚWIĘTYCH POLSKICH"

w wykonaniu zespołu wokalnego

BORNUS CONSORT

Kościół pod wezwaniem Św. Karola Boromeusza na Karczówce

 

W programie koncertu:

- Anytfona Ortus de Poloniaz I Nieszporów na św. Stanisława, Biblioteka Kapituły Wawelskiej w Krakowie XV w.

- Psalm 122 Laudate peuri Dominium

- Antyfona Ortus de Polonia. Wersja 4-głosowa skomponowana przez Jerzego Libana ok.1501, zamieszczona w trakcie De --Accentuum ecclesiasticorum exuisita ranione, Kraków ok. 1539

- Hymn Fulget in templo z Laudes na św. Wojciecha, Hymnarz dominikanów krakowskich XV/XVI w.

- Hymn Gaude Mater Polonia z I Nieszporów na św. Stanisława, przypisywany Wincentemu z Kielczy ok. 1260, Biblioteka Kapituły Wawelskiej ok. 1320

- Hymn Bogarodzica wg Parthenomelica Bartoszewskiego, wraz z sekwencją Narodził się nam,Wilno 1610, Biblioteka Raczyńskich w Poznaniu

- Hymn brewiarzowy Przyszedł już dzień wyzwolenia na św. Maksymiliana Kolbe z melodią hymnu Pater superni luminus w tonie III wg Liber Usualis 1948

- Hymn In hoc Hyacinthi iubilo z I Nieszporów na św. Jacka, Archiwum oo. Dominikanów, Kraków XVI/XVIIw.

- Magnificat - ton Vi, Mikołaj z Radomia, I połowy XV w., Biblioteka Narodowa w Warszawie

- Benedicamus Domino- franciszkańskie organum z klasztoru PP. Klarysek w Starym Sączu XIII w.

 

Bornus Consort - czołowy polski zespół wokalny specjalizujący się w wykonywaniu muzyki dawnej powstał w 1981 roku z inspiracji dr Ewy Obniskiej, kierującej wówczas Redakcją Muzyki Klasycznej i Dawnej Programu 2 Polskiego Radia.

Rekonstrukcja średniowiecznych i renesansowych technik wokalnych, ścisła współpraca ze śpiewakami tradycyjnymi, poznawanie liturgii i sposobów ich śpiewania, pozwala spojrzeć zupełnie na nowo na wielogłosową muzykę renesansową. Polifonię postrzegamy dziś coraz mniej jako ciąg choćby najpiękniej strojących akordów, ale przeciwnie, jako sumę wolnych niemal melodii, jednoczesnych głosów, które już samodzielnie brzmiałyby doskonale, ale tu syntezują się w specyficznej przestrzeni wielogłosowości. Bogatszy w te doświadczenia Zespół powraca do pieśni wielogłosowej, wykonując czasami również utwory współczesne, uzyskując z reguły nowy i wciąż zaskakujący kształt dzieł.

 

 

6 MAJA – 19:15

MSZA G-DUR FRANCISZKA SCHUBERTA

w wykonaniu

SOLISTÓW: KATARZYNY LASKOWSKIEJ, PIOTRA RAFAŁKO, RAFAŁA CHWEDOROWICZA

CHÓRU FLAMINAE  oraz FILHARMONIKÓW WARSZAWSKICH

pod dyrekcją MARTY WIATR

Kościół Św. Wojciecha

 

MSZA G-DUR FRANCISZKA SCHUBERTA

Msza G-dur Franza Schuberta powstała w rekordowym czasie zaledwie pięciu dni, od 2 do 7 marca 1815 roku. Skromna w wyrazie, utrzymana jest w nastroju prostoty i religijnej kontemplacji. Początkowo śpiewakom miały towarzyszyć jedynie smyczki i organy, dopiero później Schubert dodał trąbki i kotły. Dziś dzieło to należy do najchętniej wykonywanych spośród religijnych kompozycji Schuberta.

Msza składa się z sześciu części: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei.

 

KATARZYNA LASKOWSKA

W latach 1995-2001, studiowała śpiew (sopran liryczny), u Pani prof. Janiny Skalik – wybitnej śpiewaczki i wieloletniego dziekana Akademii Muzycznej w Warszawie, oraz u znakomitej Zofii Witkowskiej.

W ramach dokształcania, brała udział w kursach mistrzowskich: teoretycznych (m.in. o stylach w epoce baroku) i wokalnych, prowadzonych przez wybitnych śpiewaków: p.Karczykowskiego, p.Panerai’a, p.Rriciarelli.

W swoim repertuarze ma bogaty i bardzo zróżnicowany repertuar koncertowy: arie operowe, operetkowe, sakralne, oraz największe dzieła muzyki oratoryjno-kantatowej.
Koncertuje w kraju i za granicą m.inn.: Włochy, Niemcy (z op. „Jaś i Małgosia” Humperdincka), Anglia (kilkakrotne koncerty solowe na zaproszenie księżnej Renaty Sapiehy), Francja , Hiszpania (Filharmonia w Bilbao), Praga (Opera Praska)

Współpracuje/owała ze scenami operowymi, operetkowymi, filharmoniami, dyrygentami, orkiestrami, kompozytorami (głównie muzyki filmowej). Szczególnie cenna dla śpiewaczki jest współpraca z Michałem Lorencem, z którym nagrała muzykę m. inn. do spektaklu „Irlandzkie Historie” dla Teatru im. Jaracza w Łodzi), oraz na zaproszenie kompozytora, brała udział w Europejskim Festiwalu Muzyki Filmowej.

Do roku 2007, współpracowała także z Operetką w Warszawie.

Artystka bierze udział w licznych festiwalach muzyki: sakralnej (m.in. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wokalnej „Viva il Canto” w Cieszynie), operowej (m.in.Premiera Intermezza Operowego G.B. Pergolesiego „Fałszywa Polka” w Warszawie) , operetkowej (m.inn. w ramach Festiwalu Kiepurowskiego w Krynicy) , filmowej (jednym z najbardziej znaczących festiwali, był Europejski Festiwal Muzyki Filmowej, pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego, gdzie wystąpiła na pl. Teatralnym w Warszawie, z gmachu Opery Narodowej, dla kilkudziesięciotysięcznej publiczności, z orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia i Telewizji, pod dyr. Krzesimira Dębskiego.)

W 2004r. została laureatką pierwszego miejsca w ogólnopolskim konkursie „Polska Muzyka Wokalna”.

Wyjazd do Opery w Pradze, w 2008r. (Charpentier –op. „Louisa”) , zaowocował współpracą i tak, w sierpniu b.r., została zaproszona do wzięcia udziału w Festiwalu Mozartowskim.

W październiku b.r. Artystka została zaproszona do wzięcia udziału w oratorium symfonicznym Michała Lorenca powstałe z okazji 1050. rocznicy chrztu Polski oraz dla uczczenia poświęcenia Świątyni Opatrzności Bożej.

Wydarzenie poprzedziło nagranie płyty wydawnictwa Warner Classics, z towarzyszeniem

London Symphony Orchestra, a samo nagranie orkiestry zostało zrealizowane w jednym z najsłynniejszych studiów nagraniowych – Abbey Road w Londynie. LSO w studio Abbey Road poprowadził brytyjski dyrygent Lee Reynolds. Koncert zostanie powtórzony 24.06.2017 we Wrocławiu.

 

 

PIOTR RAFAŁKO

tenor, Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Kazimierza Pustelaka. Umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich Ernsta Haefligera, Sylvii Geszty i Mariany Nicolesco. Laureat konkursów w Dusznikach-Zdroju i Braili (Rumunia). Występował na wielu festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą. Do najbardziej prestiżowych należy zaliczyć koncert inaugurujący 38 Muzyczny Festiwal W Łańcucie, gdzie razem z Ewą Podleś i Cyprianem Katsarisem wykonał „Pieśń o Ziemi” Mahlera, 14 Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Davos (Szwajcaria), I Europäische Herbstakademie - Essen (partia tytułowa w „Orfeuszu” Monteverdiego) i 45 Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, gdzie wziął udział w pierwszym wykonaniu opery kameralnej Osvaldasa Balakauskasa „La lointaine”.

Dysponuje szerokim repertuarem oratoryjno-kantatowym, z którym występuje na estradach polskich filharmonii i koncertuje za granicą. Wymienić należy chociażby tournee po krajach Beneluksu (Requiem Mozarta) z Filharmonią Świętokrzyską, Japonii i Hiszpanii (9 Symfonia Beethovena). Na scenie operowej debiutował w „Krakowiakach i Góralach” w Teatrze Wielkim w Poznaniu i Operze Narodowej w Warszawie(„Król Roger” Szymanowskiego, „Wesoła wdówka” Lehara). śpiewał w teatrach operowych w Niemczech (Lubeka, Passau). Spośród wykonanych partii operowych najważniejsze to: Don Ottavio („Don Giovanni” Mozarta) Grimoaldo („Rodelinda” Haendla), Camille de Rosillon („Die lustige Witwe” Lehara) oraz Erzähler („The Rape of Lucretia” Brittena).

Przez kilka sezonów solista Warszawskiej Opery Kameralnej („Der Kaiser von Atlantis” Ullmanna, „Lucio Silla”, „Il sogno di Scipione”, „Thamos”, „Zaide”, „Die Entführung aus dem Serail” Mozarta, „Il sogno di Scipione” Hassego)Jest również solistą Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego.

Chętnie sięga do repertuaru rozrywkowego. Regularnie współpracuje z aranżerem i dyrygentem Janem Walczyńskim, pod którego kierownictwem wykonuje światowe standardy rozrywkowe i jazzowe. Jest też solistą zespołu alTango!, z którym od lat występuje w kraju i za granicą śpiewając zarówno przedwojenne jak i współczesne światowe przeboje tangowe.

 

PIOTR CHWEDOROWICZ

( bas-baryton) Solista Warszawskiej Opery Kameralnej.  Współpracował z Teatrem Muzycznym "Roma" w Warszawie, Operą Śląską w Bytomiu, Teatrem Studio w Warszawie. Był dwa sezony solistą Opery Bałtyckiej. Laureat III nagrody na konkursie wokalnym wyższych szkół krajów naddunajskich w Baden (Austria). W ramach programu Leonardo da Vinci odbył staż w  Centrum Operowym w Wielkiej Brytanii. Z Operą Bałtycką i Warszawską Operą Kameralną odbył szereg zagranicznych tournée. Na scenach operowych śpiewał m.in. Sarastra i Kapłana w Czarodziejskim Flecie, Komandora w Don Giovanni,Osmina w Uprowadzeniu z Seraju Mozarta, Collina w Cyganerii Pucciniego, Don Basilio w Cyruliku Sewilskim Rossiniego i Paisiella, Bartolo w Weselu Figara, Zbigniewa w Strasznym Dworze.

 

CHÓR FLAMINAE

Chór Flaminae powstał ze scholi młodzieżowej, działającej w kościele Opatrzności Bożej przy ul. Dickensa w Warszawie, w końcu lat siedemdziesiątych. Jerzy Kijowski, dyrygent i założyciel, sam opracowywał utwory dla chóru dając życie nowemu stylowi piosenki religijnej. Pierwszym występem chóru był udział w I Konkursie Piosenki Religijnej w kościele św. Michała w Warszawie, gdzie przez kilka kolejnych lat zdobywał laury. Na początku lat osiemdziesiątych z Parafii Opatrzności Bożej wydzielona została nowa parafia, Zwiastowania Pańskiego, i tam od samego początku jej istnienia chór skupiał młodzież śpiewającą, biorąc udział we wszystkich ważniejszych uroczystościach parafialnych, jak również w przeglądach i konkursach, w Krakowie - Mistrzejowicach, w Gliwicach. W tamtym czasie chór odbył również dwie trasy koncertowe we Francji, dwie w Niemczech zachodnich i jedną we Włoszech, wspierając w ten sposób finansowo dzieło budowy nowego kościoła na Rakowcu.

W roku 1989 funkcję prowadzenia chóru przejęła jego córka - Marta Kijowska, obecny dyrygent. Po krótkiej przerwie w latach 1991-1994, na początku roku 1995 Marta, już wtedy Wiatr, wraz z Jerzym Kijowskim kontynuowali działalność chóru, jako elitarnego Towarzystwa Śpiewaczego przy parafii na Rakowcu. W roku 2001r. chór gromadził już nie tylko młodzież, ale również dzieci i dorosłych, pod nazwą: Flaminae. Od kilkunastu lat chórowi towarzyszy w występach orkiestra smyczkowa Sinfonietta Vavra i wybitni soliści, których obecność umożliwia wykonywanie większych dzieł oratoryjnych. Flaminae ma bardzo bogaty repertuar: od polskich psalmów renesansowych, poprzez najpiękniejsze i niezwykle wymagające utwory J. S. Bacha, Haendla, Gorczyckiego i Vivaldiego, czy Msze (Schuberta G-dur, Mozarta Requiem), a także liczne tradycyjne, polskie pieśni, kończąc na polskich opracowaniach utworów Negro Spirituals.

W chórze śpiewa na stałe ok. 20-30 osób.

 

MARTA WIATR

Urodzona 1 IV 1973 roku, jest absolwentką PSM II st. Im. F. Chopina przy ul. Bednarskiej, Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja w Warszawie oraz Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, w klasie altówki prof. Marka Marczyka. Od 1989 roku prowadzi z niewielkimi przerwami chór Flaminae. Była jednym z dyrygentów podczas spotkania Taize we Wrocławiu w 1989 r.  Jest założycielką orkiestry Sinfonietta Vavra, która działa od 2004 roku.

W latach 2007 - 2017 pełniła funkcję organistki w kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa w warszawskiej Falenicy. Tam stworzyła, podniosła chór parafialny do poziomu niemalże profesjonalnego. Chórzyści nadal współpracują przy dużych projektach muzycznych, takich jak Stabat Mater Pergolesiego, Msza Schuberta G-dur, fragmenty Strasznego Dworu Moniuszki czy Requiem Mozart. Prywatnie jest matką pięciorga dzieci w wieku od 12 do 22 lat.

Wszyscy kształcą się muzycznie lub już skończyli średnie szkoły muzyczne. Z córek jedna gra na wiolonczeli a dwie – na skrzypcach. Najstarszy syn ukończył śpiew operowy w średniej szkole, a młodszy syn – specjalizuje się w instrumentach dętych blaszanych i chętnie gra jazz. Ta utalentowana młodzież chętnie bierze udział w projektach muzycznych swojej Mamy.

 

 

14 MAJA – 19:15

KONCERT "MISSA BREVIS"

W WYKONANIU

Aneta Holla         - sopran

Marian Lukáĉ    - baryton

Tomasz Strahl     - wiolonczela

Maciej Jaroń     - altówka

Bartolomej Buraś    - dyrygent

Wojciech Pławner    - dyrygent

Chór Konzervatorium w Koszycach (Słowacja)

Orkiestra Symfoniczna Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. L. Różyckiego w Kielcach i Konzervatorium w Kosicach (Słowacja)

Kościół Św. Wojciecha

 

W programie koncertu:

 J.F.Telemann        -Koncert G-dur na altówkę i orkiestrę

M.Karłowicz        -Serenada na orkiestrę

Mikołaj Górecki    -Elegia na wiolonczelę i orkiestrę

Jiri Pavlica        -"Missa Brevis" na sopran, baryton, chór i orkiestrę

 

Orkiestra Symfoniczna Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. L. Różyckiego w Kielcach i Konzervatorium w Kosicach (Słowacja) Powstała w ramach projektu współpracy ponadnarodowej, realizowanego przez Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Ludomira Różyckiego w Kielcach w partnerstwie z Konzervatorium Muzycznym w Košicach na Słowacji. W skład orkiestry wchodzą uczniowie szkoły muzycznej II stopnia oraz studenci konserwatorium. Orkiestra pracuje metodą projektu, czyli jej członkowie przygotowują swoje partie. Wspólne próby orkiestry i próby sekcyjne odbywają się podczas wspólnych warsztatów – w Košicach i w Kielcach. Orkiestrę przygotowują oraz dyrygentami są Bartolomej Buraš oraz Wojciech Pławner.

 

Marian Lukáĉ

Ukończył Konserwatorium w Koszycach w klasie profesora Jurana Somorjaia. Następnie został solistą Opery w Koszycach oraz stałym współpracownikiem Opery w Bańskiej Bystrzycy i Opery im. Antoniego Dworzaka w Ostrawie.

Koncertował z Filharmonią w Lublinie i w Bydgoszczy a także z Orkiestrą Polskiego radia w Katowicach. Był uczestnikiem festiwali operowych w Soproni i w Cieszynie.

Jego najważniejsze partie operowe to: Leporello ("Don Giovanni" W.A.Mozarta), Michele ("Il Tabarro" G. Pucciniego), Lescaut ("Manon Lescaut" G. Pucciniego).

 

Aneta Holla

Ukończyła Konserwatorium w Koszycach w klasie prof. Ludmiły Samorjaiowej a następnie przeniosła się na HTF VSMU w Bratysławie, gdzie w roku 2012 zdobyła doktorat w klasie prof. Hany Stolfowej. Brała także udział w kursach śpiewu organizowanych w Wiedniu, Kiel i w Krakowie.

W ramach Schleswig-Holstein Music Festiwal śpiewała pod kierownictwem takich wybitnych dyrygentów jak: Simon Halsey, Terry Edwards czy Christopher Hogwood. Współpracowała z Filharmonią w Szanghaju (Chiny), Sudwestdeutsche Philharmonie Konstanz (Niemcy) a także z Orkiestrą Petera Zaijcka, z którą koncertowała w Gwatemali i Meksyku z dziełami Vivaldiego i Pergolesiego.

Laureatka wielu koncertów wokalnych (Karlowe Vary 2010, Praga 2010).

 

Bartolomej Buraš

Urodził się w Humennem. Absolwent Akademii Muzycznej w Pradze w klasach fagotu i dyrygentury. Od 1994 jest dyrektorem Konserwatorium Muzycznego w Košicach. Pedagogiczna i artystyczna działalność  Bartolomeja Buraša zaczyna się w 1979 r. Prowadził wiele koncertów    w Państwowej Filharmonii w Košicach, prowadził kameralną i symfoniczną orkiestrę szkoły, z którą koncertował w wielu miastach Słowacji, a także w Hiszpanii, Włoszech, Węgrzech, Ukrainie, Polsce. Z zespołami akordeonowymi i instrumentów dętych blaszanych koncertował w Meksyku i Japonii. Równocześnie pracował jako chórmistrz z męskim i żeńskim chórem nauczycielskim oraz chórem kościoła pw. św. Cecylii. Jako muzykolog i etnograf wydał zbiór pieśni ludowych pt. "V Richtárovej Studni".

 

Wojciech Pławner

Wojciech Pławner ukończył Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w klasie skrzypiec prof. Iwony Wojciechowskiej. Jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych. Do najważniejszych należą: VI miejsce na XIII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, I miejsce na konkursie Stefanie Holl-Violinwettbewerb w Wiedniu.  Koncertował w Niemczech, Holandii, Austrii, Chorwacji oraz w Japonii. W latach 2005-2006 jako najmłodszy solista wystąpił na Wielkanocnym Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena w Warszawie.

Od 2011 roku jest studentem dyrygentury symfoniczno-operowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Marka Pijarowskiego. Jako dyrygent debiutował prowadząc Orkiestrę Kameralną Akademii Muzycznej w Łodzi na AŻ Festiwalu. W 2015 roku wziął udział w II Międzynarodowym Forum Młodych Dyrygentów w Zielonej Górze prowadząc Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Zielonogórskiej. W 2016 roku w Fiharmonii Świętokrzyskiej poprowadził koncert symfoniczny Barwy romantyzmu oraz koncert z cyklu Laureaci XXI Ogólnoszkolnego Konkursu Wykonawczego. Od września 2015 roku pracuje w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Ludomira Różyckiego w Kielcach prowadząc klasę skrzypiec,  orkiestry smyczkowe I i II st. oraz orkiestrę symfoniczną.

 

20 MAJA – 19:00

REQUIEM D-MOL WOLFGANGA AMADEUSZA MOZARTA

WIEDEŃSKI CHÓR CHŁOPIĘCY -MOZART KNABENCHOR (Austria)

KOŚCIÓŁ GARNIZONOWY

 

REQUIEM D-MOL WOLFGANGA AMADEUSZA MOZARTA

Msza żałobna, ostatnie dzieło genialnego kompozytora, pisane na łożu śmierci na zamówienie tajemniczego zleceniodawcy jest jedną z najbardziej znanych pozycji w całym klasycznym repertuarze.
Wielokrotnie wykorzystywana w najróżniejszych kontekstach obrosła z biegiem czasu swoistą legendą łączącą rzeczywiste dzieje ostatnich miesięcy życia kompozytora z biograficzną fikcją. Niewątpliwie jest, że Requiem wciąż na nowo zachwyca słuchaczy śpiewnym Introitem, monumentalną fugą Kyrie, dramatyzmem sekwencji Dies Irae i wzruszającą Lacrimosą

 

WIEDEŃSKI CHÓR CHŁOPIĘCY – MOZART KNEBENCHOR (WIEDEŃ – AUSTRIA)

Chór powstał w 1956 roku z inicjatywy prof. Ericha Schwarzbauera w celu uświetnienia dwusetnej rocznicy urodzin Wolfganga Amadeusa Mozarta. Chór składa się z 26 chłopców w wieku 8 - 21 lat. Są to uczniowie szkół państwowych, dla których edukacja jest równie ważna jak pasja śpiewania. Chłopcy śpiewają basem i tenorem.

W 1994 nowym dyrektorem chóru został Peter Lang. Chór od lat współpracuje z Wiedeńską Operą Narodową, a także Volksoperą Wiedeńską.

Chór zdobył reputację jednego z najlepszych chórów chłopięcych w Austrii, jest piękną wizytówką Wiednia zarówno w kraju jak i za granicą. Dotychczas chór miał okazję występować z najlepszymi orkiestrami Wiednia takimi jak Filharmonia Wiedeńska, Wiedeńska Orkiestra Symfoniczna, czy Symfoniczna Orkiestra Radiowa pod batutą między innymi Michaela Gielena, Claudio Abbado, Nikolausa Harnoncourt. Na festiwalu w Lucernie chór towarzyszył występowi José Carrerasa, natomiast w Wiedniu podczas koncertu noworocznego Placido Domingo.

Koncert z Bazyliki św. Franciszka w Asyżu wraz z Narodową Orkiestrą i José Cura transmitowany był przez międzynarodową telewizję w dniu 25 grudnia 2006 r.

 

21 MAJA – 18:00

KONCERT "AFRICAN SANCTUS"

w wykonaniu

CHÓRU POLSKIEGO RADIA

Klasztor na Świętym Krzyżu

 

Oryginalna kompozycja brytyjskiego kompozytora-etnomuzykologa Davida Fanshawe'a (1942-2010) buduje kulturowy pomost pomiędzy cywilizowanym światem zachodu, a pierwotną kulturą afrykańską. African Sancus to niekonwencjonalne zestawienie tradycyjnej mszy łacińskiej z muzyką afrykańską, nagraną przed kompozytora w trakcie jego podróży w latach 1969-1973  w górę Nilu. Dzieło składa się z 13 części m.in.:  African Sanctus – taniec bwala, Płn. Uganda, Kyrie – wezwanie do modlitwy przez muezina z meczteu Muhammad Ali Mosque w Kairze (Egipt),  Agnus Dei -  Hadandua, wojenne bębny z Sudanu i inn, w których taśma z muzyką z Egiptu, Sudany, Ugandy i Kenii jest tłem i kontrapunktem do żywej muzyki wykonywanej przez chór, sopran solo i zespół instrumentalny.

 

Wykonawcy:

CHÓR POLSKIEGO RADIA

oraz

Anna Zawisza – sopran

Magdalena Jaworek – sopran

Agnieszka Ignaszewska-Magiera – fortepian

Wojciech Błażejczyk – gitara

Wojciech Gumiński – gitara basowa

Tomasz Bielecki, Jarema Jarosiński, Leszek Lorent, Krzysztof Niezgoda – perkusja

Szymon Wyrzykowski – dyrygent

 

CHÓR POLSKIEGO RADIA

Od blisko 70 lat swojej działalności zespół wykonuje repertuar obejmujący zarówno muzykę a cappella, jak i formy wokalno-instrumentalne, dzieła reprezentujące różnoimienne style i epoki ze szczególnym uwzględnieniem muzyki polskiej.

Poza działalnością koncertową Chór Polskiego Radia dokonuje nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia i Telewizji, a także nagrań płytowych dla polskich i zagranicznych firm fonograficznych.
Udziałem Chóru Polskiego Radia są prawykonania dzieł najwybitniejszych, współczesnych kompozytorów polskich między innymi Witolda Lutosławskiego, Henryka Mikołaja Góreckiego, Krzysztofa Pendereckiego czy Wojciecha Kilara.

Ostatnie lata działalności to także liczne tournée koncertowe za granicą z których należy wymienić wykonanie Stabat Mater K. Szymanowskiego, Mszę c-moll W. A. Mozarta, Stabat Mater F. Schuberta pod dyrekcją Avi Ostrowskiego w Izraelu, tournée po Korei Południowej, wykonanie Pasji według św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora w Angli w ramach obchodów Roku Polskiego czy też wykonanie opery Król Roger K. Szymanowskiego w Théâtre de la Monnaie w Brukseli z okazji inauguracji prezydencji polskiej w Parlamencie Europejskim.